Nasza szkoła realizuje projekt w ramach programu Erasmus+ „Mobilność kadry edukacji szkolnej” w obszarze edukacji szkolnej mają na celu poprawę jakości pracy placówki oświatowej osiąganą przez udział jej pracowników w mobilnościach zagranicznych takich jak kursy i szkolenia, w trakcie których podnoszą oni własne kompetencje zawodowe.
Pracownicy szkoły mają możliwość poznawania nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania oraz zarządzania placówką oświatową co pozwoli osiągnięcie głównego celu projektu jakim jest poprawa jakości pracy placówki w określonych przez nią obszarach wymagających zmian oraz pogłębienie współpracy międzynarodowej.
"Mobilność kadry edukacji szkolnej" w Szkole Podstawowej nr 14 w Elblągu
 
     Szkoła Podstawowa nr 14 w Elblągu została beneficjentem Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja RozwóJ (POWER), w ramach którego  nauczyciele naszej szkoły, w latach 2015-2017 wezmą udział w projekcie „Mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
   Sukcesem dla nas jest to, że nasz projekt  "Res, no verba- czyny, nie słowa tworzą młodzieży przyszłość"
 zdobył uznanie i pozwoli nam na realizacje postawionych zadań, które niewątpliwie wpłyną na jakość pracy w naszej placówce, co będzie korzystne dla całej kadry nauczycielskiej, ale przede wszystkim dla dzieci.
   
Głównym celem projektu jest poprawa jakości pracy szkoły w trzech obszarach:

-stosowanie TIK przez nauczycieli przedmiotów na lekcjach w stopniu wyższym niż do tej pory, aby uatrakcyjnić jakość kształcenia;
-podniesienie kompetencji językowych nauczycieli róznych przedmiotów w celu zaangażowania kadry w realizację współpracy międzynarodowej w ramach projektów unijnych i e-Twinning;
-podniesienie kompetencji metodycznych nauczycieli języka angielskiego w celu podniesienia efektywności nauczania języka angielskiego w naszej szkole.

   W ramach dwuletniego projektu  zaplanowaliśmy dwanaście mobilności zagranicznych i wyjazdy naszej kadry min. do Irlandii i Zjednoczonego Królestwa na kursy:

-English language for teachers (kurs j. angielskiego dla nauczycieli);
-ICT for teaching Courses (TIK- technologia informacyjno- komunikacyjna)
-English and methodology courses (kursy metodyki j. angielskiego).

   Realizacja projektu pozwoli na podniesienie kompetencji kluczowych nauczycieli (a w dalszej perspektywie uczniów), niewątpliwie zwiększy komunikację kadry w języku angielskim, Podniesie umiejętności informatyczne nauczycieli. Zdobyta wiedza i umiejętności oraz praktyka będą doskonałym narzędziem do pracy z dziećmi, promocji szkoły oraz dzielenia się przykładami dobrych praktyk z innymi. 
Nowoczesne technologie, a język angielski. Nauka języków obcych może być ciekawa!
 

 "You can sing... well" już po raz drugi w SP 14!!!

Ascot na... Zatorzu

Podczas Zatorskiej Majówki odbył się festiwal kapeluszy. Skąd pomysł? Ano właśnie... Royal Ascot jest jednym z najważniejszych wydarzeń sportowo-towarzyskich w Wielkiej Brytanii. Jest to nie tylko okazja do oglądania wyścigów konnych, ale też szansa dla dam do zaprezentowania bardzo oryginalnych nakryć głowy. Kapelusze obowiązują wszystkie damy- taki zapis widnieje w regulaminie. Co ciekawe, jest nawet podana wymagana minimalna średnica nakrycia głowy, która wynosi 10 centymetrów. Wyścigi konne Royal Ascot Racecourse odbywają się od 1711 roku. Są to jedne z najbardziej znanych i prestiżowych wyścigów na świecie. Co roku w gronie obserwatorów zasiadają członkowie rodziny królewskiej. Zatorska Majówka to też coroczne spotkania dzieci, rodziców, społeczności lokalnej Zatorza. No i właśnie w maju mieliśmy swoje małe Ascot na Zatorzu. Nasze kapelusze też są bardzo, ale to bardzo ciekawe. Zobaczcie sami! (aby przeglądać nalezy kliknąc na zdjęciu)
 

Prawa dziecka w Unii Europejskiej

W poniedziałek 22 maja odbył się konkurs na temat Unii Europejskiej w związku z obchodami Dni Unii Europejskiej w naszej szkole. Najpierw klasy III - VI przygotowały plakat na temat wybranego państwa należącego do UE a dziś zmierzyli się z wiedzą o UE. Ostatecznie I miejsce uzyskała klasa VIc, II miejsce klasa IVa, a III miejsce klasa VIb. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Nowoczesnych technologii ciąg dalszy...

Czy wiecie co tu jest napisane? Jak powstał kod QR?
Sprawdźcie jak działa QR code generator!
Trzy pierwsze osoby, które odczytają kod, wyślą e-mail na adres beata.mazurowska@sp14.elblag.pl 
mają szansę na nagrody! W temacie wiadomości proszę napisać kod QR-konkurs.
qr code
21 kwietnia królowa Wielkiej Brytanii Elżbieta II obchodzi swoje urodziny. Na cześć tego wydarzenia zorganizowaliśmy konkurs na portret królowej Elżbiety II, który właśnie został rozstrzygnięty. Sami przyznajcie, iz podobieństwo w wielu przypadkach jest wręcz uderzające.

Międzyszkolny Angielsko – Polski Konkurs „Powrót do krainy baśni”

W konkursie organizowanym przez SP 19 udział wzięło osiem szkół – nr 1, 6, 12, 14, 15, 18, 21, 25.
Naszą szkołę reprezentowały uczennice: Oliwia Rekowska i Oliwia Brzozowska.
Robotyka i język angielski czyli jak wykorzystać znajomość języka angielskiego w pracy z robotami?

 Grupa mobilności do Irlandii oczami uczniów klas 6 (made by VOKI).

Wiecie kto to?

Nowoczesne technologie i biblioteka
czyli jak nietypowo pokazać działanie w ramach realizacji projektu
Click to play this Smilebox scrapbook
Create your own scrapbook - Powered by Smilebox

Laureaci konkursu- "Zielony skrzat Leprechaun"

Specjalne wyróżnienie za specjalny strój: Julka Żyluk 5a

Uczniowie z SP 14 i SP 6 obchodzili Dzień Świętego Patryka
    W piątek, 17 marca,  w Szkole Podstawowej nr 14 w Elblągu i Szkole Podstawowej nr 6 obchodzono Dzień Świętego Patryka- patrona Irlandii. Celem imprezy było przybliżenie uczniom historii, tradycji i kultury irlandzkiej w ramach realizacji projektu Erasmus + „Mobilność kadry edukacji szkolnej”.
     W tygodniu poprzedzającym uroczystość uczniowie klas IV-VI na godzinach wychowawczych obejrzeli prezentację multimedialną poświęconą Irlandii. Wiedzę, którą zdobyli, mogli wykorzystać biorąc udział w quizie wiedzy o Zielonej Wyspie. Natomiast uczniowie klas I-III na lekcjach języka angielskiego dowiedzieli się w jaki sposób Irlandczycy obchodzą Dzień Świętego Patryka. Stało się tak za sprawą lektury książki pt. „Hooray for St. Patrick’s Day!” w angielskiej wersji językowej. Najmłodsi uczniowie poznali również symbole Irlandii, słuchali muzyki irlandzkiej, nauczyli się nowych słówek w języku angielskim i mieli okazję obejrzeć tradycyjny irlandzki taniec. Ponadto trzecioklasiści na lekcjach religii, poznali historię św. Patryka i dowiedzieli się, co wspólnego z Dniem Świętego Patryka ma koniczyna. Następnie wyklejali i kolorowali shamrock, czyli trójlistną koniczynkę- irlandzki symbol. Najmłodsi uczniowie poznali także postać irlandzkiego skrzata Leprechauna i rysowały jego portret.
     W bibliotece szkolnej można było obejrzeć wystawę pod hasłem „Poznaj Irlandię”, podczas której nauczyciele biorący udział w mobilności przekazywali dzieciom wiedzę na temat Irlandii, dzielili się wrażeniami z pobytu w Dublinie.       Odbył się również konkurs plastyczny pod hasłem „Zielony skrzat- Laprechaun”.    
          Podsumowaniem obchodów Dnia Świętego Patryka było pamiątkowe zdjęcie, do którego pozowała, ubrana oczywiście na zielono, cała społeczność szkolna.
          W SP 6 natomiast szukano skarbu na końcu tęczy. Dzieci ze świetlicy kolorowały Leprikony, które potem skakały i kryły się po całej szkole. Wszyscy „zieloni” również mieli pamiątkowe zdjęcie. W szkole jest także wystawa przepięknych konkursowych prac z okazji Dnia Św. Patryka.

A tu nasz koordynator  w "irlandzkim nastroju":)

 

http://tinyurl.com/l3c5e8g

 A po ósme: legendy irlandzkie :) cała szkoła już zna:)

no i po siódme: zielona, balonowa lekcja... nic dodać... nic ująć...

Po szóste: na angielskim o Irlandii...po angielsku...

Uczniowie klas I-III na lekcjach języka angielskiego dowiedzieli się w jaki sposób Irlandczycy obchodzą Dzień Świętego Patryka. Stało się tak za sprawą lektury książki pt. „Hooray for St. Patrick’s Day!” w angielskiej wersji językowej. Jak wiadomo jest to irlandzkie święto narodowe i religijne, które odbywa się co roku 17 marca, na cześć patrona Irlandii - św. Patryka. Święto to obchodzone jest hucznie również poza Irlandią, na całym świecie, a także w Polsce. Najmłodsi uczniowie naszej szkoły poznali również symbole Irlandii, słuchali muzyki irlandzkiej, nauczyli się nowych słówek w języku angielskim i mieli okazję obejrzeć charakterystyczny taniec irlandzki.

Po piąte: na lekcjach religii dzieci poznały żywot Św. Patryka...

W ramach realizacji projektu „Saint Patrick’s Day” uczniowie klas trzecich, na lekcjach religii, poznali historię św. Patryka- patrona Irlandii i dowiedzieli się, co wspólnego z Dniem Świętego Patryka ma koniczyna. Następnie trzecioklasiści wyklejali i kolorowali shamrock, czyli trójlistną koniczynkę- irlandzki symbol.

Po czwarte: robimy szybki quiz wiedzy o Irlandii...

W celu przybliżenia naszym starszym uczniom historii, tradycji i kultury irlandzkiej na godzinach wychowawczych obejrzeli prezentację multimedialną poświęconą Irlandii. Wiedzę, którą zdobyli, wykorzystali biorąc udział w błyskawicznym quizie wiedzy o Zielonej Wyspie.
 

Po trzecie: Szukamy "schamrocka" czyli koniczyny...

dzieci klas 1-3 szukały koniczyny ze skarbem ukrytym przez Liprekona

Po drugie: Leprikon w naszej szkole...

dzieci malowały, rysowały "zielone skrzaty" czyli Leprikony (kliknij na obraz)

Po pierwsze: wystawa "Poznaj Irlandię"

wszyscy widzieli, a opowiadały Panie, które były na mobilności w Irlandii (kliknij na obraz)

Projekt- Saint Patrick's Day in our school

Teachers read and describe "Winnie and Wilbur"

Winnie loves Wilbur, her big black cat. She also loves her orange and yellow stripy tights, pumpkin soup, and waving her magic wand. Wilbur loves Winnie. He also loves broomstick rides with Winnie, cheesecake, and curling up in his basket.

Podsumowanie kolejnego etapu realizacji projektu
"Res, no verba- czyny, nie słowa tworzą młodzieży przyszłość"
w ramach programu Erasmus+ POWER
Podczas Dni Otwartych w naszej szkole zaproszeni goście mieli okazję zobaczyć
efekty realizacji naszego projektu.
Tablice informacyjne stoją w szkole przez cały czas i zawierają całą esencję działań
od poprzedniego podsumowania.

Pancake Day

     Odpowiednikiem Tłustego Czwartku w Polsce jest Dzień Naleśnika w Anglii, który obchodzony jest w przeddzień Środy Popielcowej, czyli w nasz „Śledzik”. Tradycyjnie w tym dniu organizowane są "biegi z patelniami". Zwyczaj tan zapoczątkowała pewna kobieta mieszkająca w Olney, w hrabstwie Buckinghamshire. Była ona tak zajęta smażeniem naleśników, że straciła poczucie czasu i dopiero bijące dzwony kościelne przypomniały jej,  że już najwyższy czas iść na nabożeństwo pokutne. Obawiając się spóźnienia do spowiedzi, pobiegła do kościoła w fartuszku i z chusteczką na głowie oraz z patelnią, na której piekł się naleśnik.
     O tej historii dowiedzieli się uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 14  w Elblągu. 28 lutego 2017 r.  właśnie w naszej szkole odbywał się Pancake Day, ale była zabawa! Imprezę podzielono na dwie części. W pierwszej z nich uczniowie brali udział w BIEGU Z NALEŚNIKIEM – naleśniki znajdowały się na paletkach do badmintona,  a zadaniem uczniów było wykonanie slalomu pomiędzy pachołkami i na końcu… podrzucenie naleśnika! Tak, naleśniki latały w górze i świetnie wychodziło to wszystkim uczestnikom. Drugą częścią zabawy był NALEŚNIKOWY MASTERCHEF. Zadaniem każdej klasy było usmażenie własnych naleśników, następnie udekorowanie ich i zaprezentowanie jury. Jury oglądało, wąchało i... smakowało wszystkie naleśniki, po czym udało się na długie obrady. Wygrał naleśnik klasy VI c – wyglądał i smakował jak prawdziwy angielski pancake.
     Wszyscy uczniowie mogli dowiedzieć się, czym jest Pancake Day, a przy okazji świetnie się przy tym bawili.

Fotorelacja z Pancake Day

 

Legendy irlandzkie

No i stało się... Wychowawcy czytali irlandzkie legendy swoim uczniom. Klasy 4-6 wysłuchały legend i wykonały interesujące plakaty, któe prezentujemy niżej. Dzieci poznały takie legendy jak: Ptak z Królestwa Tęczy, Dzieci króla Lira, Rogate kobiety, Historia Conora i Eithe, Legenda o Św. Patryku, Opowieść o ptaszku. Dodatkowo w grupie językowej łączonej - kl. V a i V b Łukasz Pacer czytał w oryginale legendę „Fionn and the Giant”.
 
Szkolenie e-Twinning
W czasie ferii członkowie zespołu projektowego (D.Burdynowicz, W.Witucka, P.Machelska, B.Mazurowska, K.Witkowska, P.Grynis) aktywnie uczestniczyli w Tygodniowym kursie "Tydzień z narzędziami e-Twinning". Przed nami kolejne szkolenie "Jak zrealizować dobry projekt eTwinning?"
Międzyszkolny konkurs "Christmas Card" - na najpiękniejszą kartkę bożonarodzeniową,
organizowanym przez SP nr 16
Uczennice naszej szkoły Magdalena Kuś z klasy 5a oraz Wiktoria Oman z klasy 6a zdobyły dwa pierwsze miejsca!
Szkolny konkurs na prezentację multimedialną pod hasłem
„Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii i Irlandii”
 
W styczniu został rozstrzygnięty szkolny konkurs dla uczniów klas IV-VI na najciekawszą prezentację multimedialną pod hasłem „Święta Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii
i Irlandii”. Główne cele konkursu to: zainteresowanie uczniów i poszerzenie ich wiadomości o krajach anglojęzycznych, kształtowanie postaw tolerancji dla innych kultur, rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną oraz kształtowanie umiejętności selekcji potrzebnych informacji. Komisja konkursowa wyróżniła tylko jedną prezentacją autorstwa Marii Młodzińskiej z kl. VI c, ponieważ przewyższała ona pozostałe i najlepiej spełniała wymagania konkursowe. Serdecznie gratulujemy!

Prezentacja Marysi (plik .pdf- wystarczy przegladarka internetowa)

 
Konkurs piosenki świątecznej w języku angielskim pod hasłem „Christmas Songs”
 
   16 grudnia w naszej szkole odbył się konkurs piosenki świątecznej w języku angielskim pod hasłem „Christmas Songs”. Na scenie zaprezentowali się  uczniowie klas I-VI.
   Celem konkursu była popularyzacja nauki języka angielskiego wśród dzieci i młodzieży oraz zainteresowanie wszystkich zwyczajami świątecznymi w Wielkiej Brytanii i Irlandii, gdyż podczas konkursu przedstawiane były tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe w tych anglojęzycznych krajach. Uczniowie poznali kolędy, wzbogacili słownictwo, rozwinęli sprawność językową (słuchanie, czytanie, mówienie), a zarazem uczyli się zdrowego współzawodnictwa. Wśród utworów można było usłyszeć  m. in kolędy: „O Christmas Tree”, „Deck the Halls”, „Silent Night”, a także świąteczne piosenki: „Hello, Reindeer”, „Little Snowflake”, “We Wish You a Merry Christmas”, czy “Santa Claus is coming to town”.
   Jury w składzie: Krystyna Jonakowska- przewodnicząca, Wiesława Witucka i Dorota Burdynowicz  oceniało poprawność językową wykonywanych utworów, formę przekazu, warsztat wokalny, poczucie rytmu, dykcję i muzykalność. W kategorii klas I – III zwyciężyli uczniowie klasy II c, którzy wykonali utwór pt. „Jingle Bells”, natomiast wśród klas IV-VI najlepiej zaprezentowali się uczniowie klasy VI c śpiewając kolędę „Twelve Days of Christmas”.
Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim uczestnikom!
Santa Claus and his socks in our school...
...look and behold this... they are beautiful...
 

Spotkanie uczniów klas trzecich z angielskim misiem Paddingtonem
 
   W środę, 30 listopada, w ramach obchodów Święta Pluszowego Misia, odbyło się spotkanie czytelnicze dla uczniów klas trzecich, którego tematem przewodnim był miś Paddington- postać z książek angielskiego pisarza Michaela Bonda. Trzecioklasiści poznali serię książek o tym sympatycznym misiu. Obejrzeli prezentację multimedialną, dowiedzieli się skąd miś pochodził i jak narodził się pierwszy pomysł na napisanie opowieści o nim.
  Miś był elementem kilku kluczowych historycznych wydarzeń. Duży nacisk został położony na charakter bohatera- jego spokojny temperament, dobre intencje i chęć pomagania innym. Dzieci poznały jego upodobania i przyzwyczajenia. Specjalny misiowy przewodnik prowadził grupę szlakiem Paddington, aby każdy z uczniów mógł zobaczyć Londyn oczami niesfornego i ciekawskiego misia podróżnika. Dzięki pasji odkrywania dzieci dowiedziały się wiele o historii, kulturze, architekturze, zwyczajach i strojach dawnej Anglii. Poznały takie zabytki i słynne angielskie symbole jak wieża zegarowa Big Ben i londyńska, czerwona budka telefoniczna, czy czerwony piętrowy autobus oraz Tower Bridge – most zwodzony na rzece Tamizie i Buckingham Palace. W prezentacji wszechobecne były przystępne dla dzieci elementy języka angielskiego. Dzieci ćwiczyły czytanie, słuchanie, pamięć i spostrzegawczość. Miały również możliwość wysłuchania opowiadania w języku angielskim pt. „Paddington and the Grand Tour”, które przeczytał trzecioklasistom  pan Łukasz Pacer.
Ponadto uczniowie mogli obejrzeć oryginalne i bogato ilustrowane wydanie książki o Paddingtonie, słuchali również fragmentów książek audio we wspaniałej wersji aktorskiej, zarówno polskiej jak i angielskiej. Bardzo chętnie i żywiołowo odpowiadały na pytania dotyczące prezentacji oraz rozwiązywały powierzone im zadania na kartach pracy: list Paddingtona do odszyfrowania,  kolorowanki. Dzieci świetnie się bawiły, były zaciekawione i zaangażowane w tok zajęć, a na koniec obejrzały fragment filmu o Paddingtonie, pełnometrażową ekranizację Paula Kinga z 2014 roku.
 
English Zone działa!!!
Nasi uczniowie układają puzzle po angielsku!!! Cokolwiek to dla nich znaczy, ale zapewne nauka idzie w parze z zabawą.
 
Przygoda z programowaniem- Code Week in Poland
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania "Code Week". Jego celem jest popularyzacja i promocja nauki programowania wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. Zaprawieni w boju z Hour of Code nasi uczniowie bez trudu podjęli wyzwanie Europejskiego Dnia Kodowania 15-23 października.
 


English Zone w naszej bibliotece!

W ramach realizacji projektu Erasmus + „Mobilność kadry edukacji szkolnej" w naszej bibliotece powstała strefa języka angielskiego, czyli English Zone. Tworzą ją zbiory książek w języku angielskim, gry edukacyjne, puzzle- słówka, słowniki, czasopisma, podręczniki. Wśród zbiorów anglojęzycznych są głównie książeczki dla najmłodszych czytelników wydawnictwa Golden Book w wersji oryginalnej, ale również kolekcja znanych bajek, baśni i legend w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej oraz kolorowanki, piosenki, magazyn National Geographic Odkrywca. Wersje anglojęzycznych baśni w naturalny sposób zachęcają dzieci do nauki języka angielskiego. Słówka z zapisem fonetycznym pomagają w opanowaniu poprawnej wymowy, natomiast słowniki obrazkowe ułatwiają zapamiętywanie nowych słówek. Dzieci poznają zdania i zwroty w języku angielskim, a możliwość porównania ich z tekstem polskim sprawi, że łatwiej je zrozumieją i zapamiętają. Mamy nadzieję, że lektura książek będzie dla dzieci przyjemną nauką słownictwa języka angielskiego.

 
Konferencja "Edukacja i informatyka– wsparcie nauki programowania w edukacji formalnej"
 
Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty oraz Krajowe Biuro eTwinning zaprosili dyrektorów i nauczycieli wszystkich szkół i placówek województwa warmińsko-mazurskiego do udziału w wojewódzkiej konferencji "Edukacja i informatyka – wsparcie nauki programowania w edukacji formalnej". W konferencji, która odbyła się 28 października 2016 r. (piątek) w Kuratorium Oświaty w Olsztynie, uczestniczył koordynator projektu. Po konferencji uczestniczył także w szkoleniu Edu Sense- Uczymy dzieci programować z robotem OZOBOT otrzymując certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.
Link do materiałów pokonferencyjnych: 
Halloween wywodzi się z obchodów celtyckiego święta Samhain, w ramach którego żegnano lato oraz czczono duchy zmarłych w Anglii, Irlandii, Szkocji i północnej Francji. Według kalendarza celtyckiego, 31 października był ostatnim dniem roku. Wierzono, że tego dnia zaciera się granica między światem żywych i krainą zmarłych, co umożliwia swobodne poruszanie się duchów między dwoma światami. Obrzędy wiązały się z odganianiem złych duchów, a przywoływaniem dobrych. W Anglii jest ono obchodzone hucznie, 31 października na ulicach można zobaczyć przechadzające się czarownice, duchy, wampiry i wiele innych stworów. Halloween jak każde święto, ma swoją genezę. Dlaczego Brytyjczycy je tak kochają? Dla Brytyjczyków, halloween jest okazją do spotkania z przyjaciółmi i rodziną. Jak wiadomo nie od dziś, Anglicy lubią spędzać czas poza domem, a święto duchów nadaje spotkaniom niezwykły charakter i scenerię.
A u nas... Konkurs na lampion z dyni rozstrzygnięty!!!
W październiku ogłoszono szkolny konkurs na lampion z dyni. Na konkurs dostarczono wiele prac. Niestety, wiele lampionów nie dotrwało do rozstrzygnięcia konkursu, które miało miejsce 20.10.2016 roku. Wszystkie lampiony były nietuzinkowe. Przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego przyznali następujące miejsca:
W poziomie klas I –III
1 miejsce :  Filip  Serdeczny( 2c)
2 miejsce : Julia  Pydyn ( 2b)
3 miejsce : Piotr Holcblat ( 2b),  Inez  Łaskowska (2a ), Zuzanna Sielska (2a)
Wyróżnienie: Wirginia Moszczyńska ( 3c)
W poziomie  klas IV – VI
1 miejsce : Eliza Stodulska ( 6c)
2 miejsce : Grzegorz Serdeczny (6c)
3 miejsce : Małgorzata Paczkowska (6c) , Karol Wiśniewski ( 6c)
Wszystkie lampiony z dyni  zaświeciły  w trakcie szkolnej dyskoteki halloweenowej.
 

W ramach realizacji projektu nasi nauczyciele wykorzystują TIK, aby podnieść jakość kształcenia oraz podnieść swoje kompetencje w zakresie stosowania nowoczesnych technologii informacyjnych. Dlatego też grupa nauczycieli uczestniczyła w szkoleniu "TIK jako narzędzie wspierające pracę nauczyciela na lekcji" zdobywając Certyfikaty.
Kim jest Harry Potter?- bohater książek J.K. Rowling- konkurs na portret Harrego Pottera
 
26.09.2016 r. w świetlicy szkolnej odbył się konkurs na portret Harrego Pottera pod hasłem „Kim jest Harry Potter?- bohater książek J.K. Rowling”. Zanim jednak przystąpiono do konkursu pojawił się nieoczekiwany gość. Był to Harry Potter, który zaproponował najmłodszym uczniom naszej szkoły, by wysłuchali fragmentu książki „Harry Potter i kamień filozoficzny”. Potem nadszedł czas na zagadki związane z treścią lektury. Za poprawną odpowiedź można było zdobyć słodką niespodziankę wyczarowaną przez naszego niezwykłego gościa za pomocą czarodziejskiej różdżki. Następnie dzieci przystąpiły do kolorowania farbami portretów Harrego.
Na koniec jury w składzie: Beata Mazurowska i Joanna Nasiłowska- organizatorki konkursu, a także  Danuta Posacka oraz Bożena Chyłek wyłoniło zwycięzców konkursowych zmagań. Oto oni:
I miejsce- Oliwia Laska z kl. II c,
II miejsce- Julia Tyburska a kl. II c,
III miejsce- Piotr Holcblat z kl. II b.
Laureaci konkursu oprócz dyplomów otrzymali drobne upominki.
Ostatnim punktem spotkania było wspólne zdjęcie w towarzystwie Harrego Pottera.
Było magicznie, ciekawie, twórczo i wesoło.

 

Our teachers in Ireland
Wprawdzie lipiec już minął, ale jeszcze ciągle żywe są wspomnienia z Irlandii, które zatrzymane w kadrze zdobią szkolny korytarz. Mogą je obejrzeć wszyscy. Doskonałą okazją do prezentacji pobytu naszych nauczycieli na mobilności w Irlandii była wizyta delegacji bułgarskiej w naszej szkole. Przedstawiciele zaprzyjaźnionych w Berkowitsy szkół oraz goście Komendy Miejskiej Policji w Elblągu i policjanci z Berkowitsy mieli okazję obejrzeć wystawę zdjęć i dowiedzieć się nieco więcej o projekcie realizowanym w szkole "Mobilność kadry edukacji szkolnej", a przy okazji "pstryknąć" pamiątkowe fotki.
 

 
Glogster & We...

What we have learned on the course?

A oto sprawozdanie z pobytu w Irlandii w Trinity College Dublin

grupy 25.07.-05.08.2016 w wersji angielskiej: warto poczytać

W dniach od 25 lipca do 5 sierpnia w Dublinie w Irlandii przebywała kolejna grupa nauczycieli naszej szkoły na kursie english Language for Teachers w Trinity College. Podobnie jak poprzednia grupa przez 10 dni doskonalili swój język angielski poprzez poznawanie kultury, historii, zabytków Dublina i Irlandii, a także kontakty z nauczycielami z Turcji, Włoch, Hiszpanii i wielu innych krajów. Oczywiście cały pobyt zwieńczony był uroczystym zaliczniem i wręczeniem certyfikatów.
 

W dniach od 11 do 22 lipca przebywała w Dublinie w Irlandii pierwsza grupa naszych nauczycieli na kursie English Language for Teachers. Przez 10 dni nauczyciele szlifowali swój język angielski, poznawali nowoczesne technologie, ale też poznawali kulturę, historię i wspaniałe miejsca w Dublinie i Irlandii. Cały pobyt zakończył się w uroczystą galą oraz wręczeniem certyfikatów.
 
A oto prezentacja o Dublinie- Irlandia (klik na foto)
Nasi nauczyciele w Trinity College- Dublin podczas zajęć- lipiec 2016
 

Ostatnie przygotowania do mobilności
W dniu 28 czerwca nauczyciele udajacy się na mobilność do Irlandii zapoznali Radę Pedagogiczną z planem zajęć w Trinity College oraz przedstwili prezentacje o Irlandii i o miescie Dublin, w którym będą się kształcić. Wszyscy mogli zobaczyć piękno Irlandii i Dublina oraz poznać mnóstwo ciekawostek związanych z Irlandią i Irlandczykami. Życzymy owocnej nauki, ale także wielu ciekawych wrażeń z pobytu w Irlandii!
(klik na foto) 
Konkurs piosenki w języku angielskim "You can sing... well"
14 czerwca 2016 r. w Szkole Podstawowej Nr 14 im. Jana Brzechwy w Elblągu odbył się szkolny Konkurs Piosenki Anglojęzycznej „You can sing… well!” edycja II. Konkurs przeprowadzono w dwóch kategoriach wiekowych: młodszej – przedstawiciele klas I-III oraz starszej – przedstawiciele klas IV-VI. Łącznie w konkursie wzięło udział 37 uczniów z klas I-VI, którzy zaprezentowali 14 piosenek. Występy miały charakter grupowy i indywidualny. Uczniowie, występujący w tym roku, byli wspaniale przygotowani i na scenie prezentowali bardzo wysoki poziom.
Ocenie podlegały takie umiejętności jak: muzykalność, walory głosowe, a w szczególności dykcja/poprawność językowa, dobór repertuaru, jak i ogólny wyraz artystyczny.
 

Zapraszamy do galerii zdjęć
Przygotowania do pierwszych mobilności trwają
Już za niecały miesiąc pierwsza grupa tj. 5 osób pojedzie na mobilność do Trinity College w Dublinie (Irlandia). Przygotowania trwają cały czas. Jednym z elementów jest poznanie kulturowe, geograficzne kraju, w którym realizowana jest mobilność. Stąd nauczyciele przygotowali gazetkę "Irlandia w obiektywie". Gazetkę można podziwiać na szkolnym korytarzu no i oczywiście na naszej stronie www.
 
Międzyszkolny konkurs „Hello Britain”
 
9 marca uczniowie SP 14 Maria Gawenda i Jakub Lauterbach brali udział w konkursie organizowanym przez SP 21 pod nazwą: „Hello Britain” gdzie zdobyli 4 miejsce. Konkurs dotyczył historii i kultury Wielkiej Brytanii. Pary uczniów z poszczególnych szkół udzielały odpowiedzi na pytania quizowe i testowe.
 

Flagi państw Unii Europejskiej
W ubiegłym tygodniu klasy 3a i 3b utrwalały swoją znajomość flag państw UE. Dzieci wykazały się sporą spostrzegawczością i wiedzą, albowiem pomimo "małej ściągawki" bezbłędnie rozpoznawały flagi i poprawnie przyporządkowały nazwy państw. Po wykonaniu ćwiczenia przeszły do działania praktycznego wykorzystując program Paint. Dzieci musiały podpisać flagi nazwą państwa przesuwając gotowe napisy, uzupełnić napisy za pomocą pola tekstowego oraz dorysować brakujące flagi do istniejących nazw państw. Przysłowiową "wisienką na torcie" okazało się wykonanie flagi Unii Europejskiej, na której trzeba było umieścić 12 jednakowych gwiazdek. Uważam, że uczniowie poradzili sobie z zadaniem doskonale, choć problemem było ich równomiernie rozłożenie. Zresztą warto obejrzeć galerię, w której widać z jakim skupieniem i uwagą pracowały dzieci.
 
Pierwsze Certyfikaty
8 czerwca grupa zaawansowana zakończyła kurs języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym niższym organizowanym przez Naukę Języków Obcych REGENT. Każdy uczestnik otrzymał certyfikat, ale to jeszcze nie koniec nauki. Każdy będzie kontynuował naukę już indywidualnie, aby jak najlepiej przygotować się do mobilności. Dwie osoby z tej grupy już na przełomie lipca i sierpnia będą szlifować język angielski na kursie English Language for Teachers w Dublinie w Irlandii.

Czytanie bajek europejskich
„Maj miesiącem baśni i bajek europejskich”-pod takim hasłem w maju odbywały się w klasach I-III spotkania czytelnicze, których inicjatorem był nauczyciel bibliotekarz.Znajomością języka angielskiego popisały się p. Katarzyna Witkowska, która w kl. II c pięknie przeczytała angielską wersję baśni „Królowa Śniegu” oraz p. pedagog Dorota Burdynowicz czytająca wzorowo w języku angielskim „Calineczkę” w klasie III a. Na bieżąco tłumaczone były trudności językowe. Najmłodsi wysłuchali wszystkich gości z uwagą i zainteresowaniem, a na koniec dzielili się swoimi wrażeniami.
 
Harry Potter
W poniedziałek sala 16 w naszej szkole zamieniła się na chwilę w Szkołę Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. To wszystko za sprawą uczniów klasy III a i p. Joanny Walas. Dzieci rysować postaci z książki wolały wcielić się w role jej bohaterów. Oczywiście wszyscy domyślają się, iż chodzi o "Harrego Pottera" J.K. Rowling. Wszystkie zdjęcia z tego oryginalnego pokazu zostały zaprezentowane na wystawie "Poznaj Wielką Brytanię".
 

Gwardzista królewski jako... puzzle
Uczniowie klas I-III wykonali kawał "dobrej roboty", której efekty poniżej. Każda klasa oraz dzieci ze świetlicy szkolnej wylosowały 1 z 10 części puzzli przedstawiających gwardzistę królewskiego. Każdy element układanki dzieci ozdobiły wg podanego wzoru, ale różnymi technikami (stąd rozbieżności w wyglądzie puzzli). Na koniec połączono wszystkie 10 kawałków i wyeksponowano. Efekt niezwykle interesujący. Brawo "maluchy"!!!
Krótkie podsumowanie... 
Wszyscy nauczyciele, dzieci oraz Rodzice mogli zobaczyć prezentację na tablicy informacyjnej o tym, co wydarzyło się u nas ostatnimi czasy w ramach realizacji projektu  „Mobilność kadry edukacji szkolnej" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Po raz kolejny przypomniano najważniejsze informacje o projekcie oraz pokazano kluczowe  działąnia. Tablica została wyeksponowana podczas festynu rodzinnego, aktualnie znajduje się w holu szkoły.

I edycja Szkolnego Konkursu Ortograficznego z Języka angielskiego
20 maja odbył się w naszej szkole konkurs ortograficzny z języka angielskiego, który składał się z części pisemnej oraz części ustnej. W konkursie udział brali uczniowie klas IV-VI. Ciekawostką było to, iż w części ustnej uczniowie musieli literować wyrazy wybierając z grup o różnym stopniu złożoności. Zwycięzcami konkursu zostali uczniowie klas szóstych: Sara Mazur, Michał Maternowski oraz Patrycja Marquardt. Organizatorami konkursu byli nauczyciele języka angielskiego: Łukasz Pacer i Marzena Oganowska.
Poznaj Wielką Brytanię
Podczas festynu rodzinnego można było podziwiać wystawę prac pod hasłem "Poznaj Wielką Brytanię", która powstała dzięki zaangażowaniu dzieci i Rodziców naszej szkoły. Rozdano również nagrody za najlepsze prace: londyńska taksówka (p. Rokita- 2b) oraz "red bus" (p. Olszańska i p. Pawska- 2c) w wykonaniu Rodziców i uczniów klas 2. Bardzo dziękujemy wszystkim za pomoc w przygotowaniu wystawy! Gratulujemy pomysłowości!
Wystawę można jeszcze podziwiać na szkolnym korytarzu. Oprócz tego podczas festynu można było poznać swoją wiedzę w quizie i zagadkach o Wielkiej Brytanii. uczniowie wykazali się niebywałą wręcz znajomością Wielkiej Brytanii. Wielkie brawa! 
Na zakończenie nauczyciele naszej szkoły p.Ł.Pacer i p.D.Burdynowicz wykonali piosenkę Johna Lennona "Imagine" w języku angielskim.
 


 

 Poznaj Irlandię
W ramach przygotowań do mobilności nauczyciele przygotowali aktualizację gazetki pod hasłem „Poznaj Irlandię”. W przejrzysty i czytelny sposób przedstawiono informacje o Irlandii, hymnie, herbie oraz słynnych Irlandczykach, Dniu Św. Patryka oraz symbolach kojarzących się z Irlandią czyli min. Leprikon, Hurling, Claddagh ring. Gazetka dostępna jest dla wszystkich nauczycieli i uczniów oraz rodziców dzieci naszej szkoły.
Co to jest "webinarium"?
Webinarium (ang. web (sieć) + seminar (seminarium))– rodzaj internetowego seminarium prowadzonego i realizowanego za pomocą technologii webcast, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym spotkanie a uczestnikami, z wykorzystaniem wirtualnych narzędzi. W założeniu ma przypominać tradycyjne spotkanie i umożliwić kontakt mimo dużych odległości. Webinaria wykorzystywane są głównie jako narzędzia szkoleniowe i marketingowe. (pl.wikipedia.org)
W dniu 25 maja koordynator projektu wziął udział w webinarium organizowanym przez Polską Narodową Agencję Programu Erasmus+, działajacą w ramach Fundacji Skarbu Państwa- Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, na temat Europass- Mobilność. Nowoczesnego sposobu szkolenia w ramach platformy dostarcza ClickMeeting. Bardzo ciekawa sprawa, która w przystępnych warunkach pozwala na doskonalenie zawodowe.
Warto spróbować!
W klasie II b został zrealizowany projekt czytelniczy pod hasłem: „Pięciopsiaczki to zgrane zwierzaczki”, którego głównym celem było promowanie czytelnictwa, rozwijanie aktywności twórczej uczniów, nauka języka angielskiego oraz kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt.  Podczas spotkania drugoklasiści mogli wykazać się znajomością języka angielskiego odpowiadając na pytania. Poznali również nowe słówka i zwroty  w języku angielskim, a imiona każdego z pięciopsiaczków spróbowali zapisać w języku angielskim: Paintbrush (Pędzel), czy Horn (Klakson). Było miło, twórczo i ciekawie.
Międzyszkolny konkurs „English Quest"
5 maja w Zespole Szkół nr 2 w Elblągu odbył się konkurs dla uczniów klas szóstych miasta Elbląga. Celem konkursu było doskonalenie wśród uczniów znajomości języka angielskiego, stworzenie dzieciom możliwości sprawdzenia się w rywalizacji z innymi uczniami oraz promowanie wykorzystania technologii komputerowej w nauczaniu języka obcego. Konkurs miał charakter drużynowy w 10 konkurencjach. Część zadań uczniowie wykonywali na komputerach. Zwycięzcy otrzymali dyplomy, nagrody rzeczowe, a inni uczestnicy również nagrody pocieszenia. Opiekun grupy- Marzena Oganowska otrzymał podziękowanie za przygotowanie dzieci do konkursu.
Pierwszaki poznają Europę
Klasy pierwsze doskonale radzą sobie z programem TuxPaint. Wiedzą gdzie szukać przydatnych narzędzi. W ramach "Europe Day" maluchy z klas 1a, 1b i 1c pracowały z mapą konturową Europy. Podczas opowieści nauczyciela nauczyły się rozpoznawać kraje i ich miejsce na mapie Europy. Każde dziecko kolorowało obszar danego kraju wybierając kolor i magię, za pomocą pieczątek i innych przyborów oznaczały charakterystykę wybranych krajów. Trzeba przyznać, że dzieci pracowały chętnie. W ten sposób podczas zabawy i pracy nauczyły się czegoś nowego i niezmiernie ważnego.
 

Dni Europy
9 maja z okazji obchodów Dni Europy w naszej szkole odbył się konkurs "Kraje Unii Europejskiej" dla uczniów klas 4-6. Każdą klasę reprezentowała druzyna złożona z dwóch osób, które miały wykazać się wiedzą o Unii, sprytem, doskonała pamięcią i umiejetnością pracy w grupie. Najpierw uczniowie wysłuchali kilku najważniejszych rzeczy o Unii Europejskiej i wybranych 8 krajach. Każda drużyna przebrnęła przez krótki test wiedzy wykazując się sporymi wiadomościami. W dalszym etapie drużyny losowały kraj i musiały rozpoznać symbole danego kraju. Kolejne zadanie to rozpoznanie mapy kraju i uzupełnienie konturu o nazwę, stolicę, flagę i dwa symbole kojarzące się z wylosowanym krajem. Tu również uczniowie pokazali swoją wiedzę z jak najlepszej strony. Zupełnym zaskoczeniem, ale i radością było wykonanie przez drużyny ostatniego zadania- zaznaczenia na konturowej mapie Europy państw należących do Unii Europejskiej. Uczniowie zaimponowali komisji swoją wiedzą i znajomością mapy, choć nie obyło się bez pomyłek. Gratulujemy! Wyniki konkursu niebawem.
 
Festiwal czytania również w języku angielskim
Nauczyciele przeprowadzili lekcje wychowawcze na temat preferencji czytelniczych uczniów. Każda klasa opracowała również klasowy kanon ulubionych książek. Klasy czwarte wykonały to zadanie w oparciu o literaturę anglojęzyczną, albowiem w klasach czwartych odbyło się głośne czytanie książek w języku angielskim. Były to następujące pozycje: „Olimpic Dreams”, „The Moon Jet”, „Alien Invasion”, „Goal!”. 
Celem festiwalu było przede wszystkim mobilizowanie uczniów do czytania, również literatury anglojęzycznej.
 

Czytamy po angielsku... na fioletowym dywanie
Uczennice należące do Koła Miłośników Książki, podczas wybranych przerw w bibliotece szkolnej, czytają najmłodszym dzieciom naszej szkoły wiersze, bajeczki i krótkie opowiadania, również w języku angielskim. Maluchy z wielkim zainteresowaniem słuchają pięknie czytanych książeczek, chętnie biorą udział w rozmowach na temat przeczytanych tekstów. Lekturze książek w wersji anglojęzycznej towarzyszy nauka angielskich słówek.
Nowoczesnych technologii ciąg dalszy...
W ramach projektu szkolnego "Angielski na zajęciach komputerowych" testujemy i korzystamy z platformy Kahoot! Uczniowie klasy 4a przebrnęli przez pierwszy test z języka angielskiego pod hasłem "Czy znasz język angielski?" Po pierwszych wprawkach uczniowie rozwiązali test "grając" na Kahoot! Było im mało, więc zagrali w "team". Było superowo, bo na ekranie od razu widać wyniki testów oraz ilość uczniów udzielających poprawne, bądź błędne odpowiedzi. Muszę przyznać, iż znajomość "anglika" przy działaniu "team" znacznie wzrosła. I o to chodzi!
 
(wiecej informcji: zajęcia komputerowe)
KONKURSU GRAMATYCZNO-LEKSYKALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
1 kwietnia 2016 roku nauczyciele języka angielskiego: Łukasz Pacer i Marzena Oganowska zorganizowali konkurs przygotowany w oparciu o zasady testu klas 6, pozwolił uczniom zweryfikować posiadaną wiedzę z gramatyki i słownictwa z języka angielskiego, jak również był przydatnym powtórzeniem przed sprawdzianem. Konkurs sprawdził następujące umiejętności: konstrukcje gramatyczne, umiejętność rozumienia krótkiego tekstu czytanego, poprawność reagowania językowego, znajomość funkcji językowych oraz znajomość struktur leksykalno-gramatycznych. Uczestnicy którzy zajęli pierwsze trzy miejsca, otrzymali dyplomy laureatów.
ZWYCIĘZCY KONKURSU:
1)    Aleksander Mikołajewski (kl. 6 c)
2)    Piotr Banach (kl. 6 c)
3)    Jakub Kapitan (kl. 6 c)
W dniach 26-27 kwietnia nauczyciele SP 14 zapoznali Rodziców z aktualnymi działaniami dotyczącymi prac zespołu projektowego „Mobilność kadry edukacji szkolnej”. Przygotowano tablicę informacyjną oraz każdy rodzic otrzymał specjalnie przygotowaną ulotkę dotyczącą realizacji projektu „Res, no verba…”  w naszej szkole. Wiadomości przekazane rodzicom i opiekunom dzieci dotyczyły szczegółów mobilności nauczycieli, postawionych nauczycielom zadań. Rodzice mieli możliwość zapoznania się z celem, miejscem i realizacją mobilności w Irlandii oraz Wielkiej Brytanii.
 

St. George's Day

 
26 kwietnia obchodziliśmy St.George's Day w naszej szkole. Uczniowie mieli okazję poznać dzieje Św. Jerzego w oparciu o legendę „Św. Jerzy i smok”, którą w oryginalny sposób, jednego aktora, przedstawiła Katarzyna Witkowska- nauczyciel zajęć komputerowych. Całość odbyła się w oparciu o prezentację multimedialną, w tle z muzyką Jacka Kaczmarskiego „Przyczynek do legendy Św. Jerzego”. Nasz aktor, który miał miecz, hełm i tarczę- atrybuty prawdziwego rycerza, pokonał „strrrasznego” smoka. Impreza ta pozwoliła uczniom w bardzo obrazowy, ale przede wszystkim ciekawy sposób poznać symbole Anglii- różę i flagę.
 
(więcej informacji: aktualności i galerii zdjęć)
 
Czym jest Europass- Mobilność?
  Dokument Europass – Mobilność służy do potwierdzenia okresów nauki lub szkolenia, odbywanych w innym kraju europejskim w ramach wyjazdu zorganizowanego (określanych mianem europejskich ścieżek kształcenia). Taka ścieżka kształcenia monitorowana jest przez dwie organizacje partnerskie – jedną w kraju pochodzenia i drugą w kraju przyjmującym. Obaj partnerzy uzgadniają cel, zakres i czas trwania ścieżki; określają także, kto będzie osobą odpowiedzialną za przebieg nauki czy szkolenia w kraju przyjmującym. Partnerami mogą być uczelnie wyższe, szkoły, placówki szkoleniowe, firmy, organizacje pozarządowe, itd. Dokument Europass – Mobilność przeznaczony jest dla wszystkich osób, które odbyły europejską ścieżkę kształcenia zagranicą, niezależnie od ich wieku czy wykształcenia.
  Instytucją wydającą dokument jest instytucja wysyłająca osobę na staż/praktykę/okres nauki za granicę. Może być wypełniany w dwóch wersjach językowych – w języku polskim i w języku obcym. Dokument Europass-Mobilność potwierdza Krajowe Centrum Europass na wniosek polskiej instytucji organizującej kształcenie, praktykę lub staż. Nasi nauczyciele, którzy odbędą mobliności podejmą starania o uzyskanie Europass. Tablica informacyjna w szkole zawiera najważniejsze informacje o Europass.
 
Jak połączyć przyjemne z pożytecznym?
Klasa 3b już wie, po raz kolejny łączymy pracę przy komputerze z nauką i doskonaleniem języka angielskiego. Tym razem poznajemy dyscypliny sportowe i potrzebne do tego... piłki. Pomocą jest dla dzieci także program tuxPaint, który przy wykorzystaniu pieczątek, podpowiada po angielsku, a przy właczonych głosnikach można poćwiczyć także słuchanie słów w języku angielskim.
      
Tu nasi nauczyciele będą doskonalić język angielski
 
  OIE KURSOR podnosi świadomość na temat zagrożeń, jakie niosą z sobą nowoczesne technologie; zwiększa wiedzę i umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystywania w dydaktyce i w praktyce szkolnej nowoczesnych technologii, multimediów i edutainment; pomaga rozwijać kompetencje kluczowe u uczniów w zakresie bezpiecznego i efektywnego posługiwania się nowymi technologiami; sprzyja integracji środowiska edukacyjnego, ułatwia nawiązywanie nowych kontaktów i wymianę pozytywnych doświadczeń z procesu edukacji, wykorzystującego nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne.
 Nasi nauczyciele wiedzą JAK, albowiem poprzez swoje działania, wiedzę i wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie dydaktycznym przyczynili się do zdobycia CERTYFIKATU "Wiemy jak! Nowoczesne technologie w szkole" dla SP 14. Panie wykorzystujące w praktyce nowoczesne technologie są nauczycielkami edukacji wczesnoszkolnej. Swoją wiedzę zdobywały poprzez samokształcenie, poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań w procesie edukacji oraz poprzez wymianę doświadczeń z p. K. Witkowską, członkiem zespołu projektowego POWER „Mobilność kadry edukacji szkolnej”.
 
 Maluchy czytają po angielsku...
  W ramach spotkań czytelniczych z wykorzystaniem e- booków, przy jednoczesnej realizacji ogólnopolskiego programu edukacyjnego ,,PoczytajMy" kształtującego nawyk czytania i promującego czytelnictwo wśród uczniów młodszych wykorzystano  bogatą ofertę uproszczonych lektur dla najmłodszych wyd. Oxford University Press. Treść przeczytanej książki nawiązywała ściśle do realizowanych treści na języku angielskim, pozwoliła na ich rozszerzenie, wzbogacenie słownictwa. Książki bowiem, pomimo ogromnej konkurencji, nadal są niezastąpionym środkiem przekazu informacji o świecie oraz wiedzy leksykalnej i gramatycznej języka obcego, pobudzają wyobraźnię, kreatywność, wrażliwość. Wzrasta motywacja uczniów do nauki języka angielskiego.
 
"Na języku"
  Zabawy z językiem angielskim ciąg dalszy... W dniu dzisiejszym (17.03.) klasa 3b kontynuuje interaktywną zabawę z językiem angielskim. Wiemy już co to jest translator i jak z niego korzystać. Dzisiejsze ćwiczenia po raz kolejny utrwaliły zasady pracy w sieci, łączenie z serwerem (niektórzy robią to już bezbłędnie) i zmianę przeglądarki internetowej. Zadania na dziś to: uzupełnianie tekstu z lukami- oczywiście w języku angielskim oraz na koniec sympatyczny test (pytania po polsku, a odpowiedź po angielsku)- All year long. Uczniowie musieli również odpowiedzieć w języku angielskim na pytanie: Are you good or a bad student? 
 

Zadanie domowe inaczej...
  Uczniowie naszej szkoły wykorzystują w procesie edukacji nowoczesne technologie. Klasa 5b przygotowała prezentacje multimedialne na temat polskich parków narodowych. Wszystkim bardzo podobała się ta forma pracy domowej. Ogladanie prac koleżanek i kolegów przedstawione w nowoczesny sposób, i z innego punktu widzenia niewatpliwie pomoże utrwalić materiał.
 
  Jednym z celów naszego projektu jest zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka angielskiego, zainteresowanie językiem i zwiększenie atrakcyjności zajęć szkolnych. Postawiliśmy sobie zadania, które polegają na łączeniu umiejętności z różnych przedmiotów w powiązaniu właśnie z językiem angielskim. Efektem tego jest organizacja pracy na zajęciach komputerowych w klasach 3 wraz z nauką języka angielskiego przy jednoczesnym wykorzystaniu technologii informacyjnej. W międzynarodowej bibliotece dla dzieci online, wyszukujemy książki dostępne w języku angielskim i polskim. Zwieńczeniem pracy jest czytanie w języku angielskim, tłumaczenie na język polski i wykonanie ilustracji w dowolnym edytorze grafiki. Na początek wybraliśmy książkę p.t. "The Royal Raven". 
 
  2 marca odbyło się spotkanie nauczycieli biorących udział w projekcie  PO WER „Mobilność kadry edukacji szkolnej”. Uczestnicy zostali wybrani zgodnie z założeniami projektu „Res, no verba…”, ale też sami wykazali się zainteresowaniem i pracą nad projektem w SP 14.
  Nauczyciele biorący udział w projekcie: K.Pierzyńska- Czujwid, K.Jonakowska, W.Witucka, M.Oganowska, Ł.Pacer, B.Kuczuro, B.Mazurowska, D.Burdynowicz, M.Michałek, P.Grynis, M.Adamowicz i koordynator projektu K.Witkowska.
  Na spotkaniu omówiono zadania do realizacji na najbliższy miesiąc, dokonano wyboru kursów języka angielskiego dla nauczycieli biorących udział w projekcie oraz ustalono wstępny harmonogram mobilności, ze wskazaniem na Zjednoczone Królestwo i Irlandię. Grupa zaakceptowała także propozycję wyboru zastępcy koordynatora- Pani Marzeny Oganowskiej, która była jedną z najbardziej zaangażowanych osób podczas tworzenia projektu.
Tablica informacyjna dotycząca projektu "Mobilność kadry edukacji szkolnej" zawiera ważne informacje dla nauczycieli, uczniów i rodziców w zakresie mobilności kadry, ale też informacje na temat projektu i e-twinningu.
 

updated by K. W. of 01.01.2016...

  20 stycznia 2016 roku w Warszawie odbyło się spotkanie informacyjne dla instytucji realizujących projekty szkolne w ramach projektu "Mobilność kadry edukacji szkolnej". Podczas spotkania poruszono ważne kwestie dotyczące realizacji projektu: umowy finansowe, umowy z uczestnikami, oferta Eurydice, oferta Europass oraz zarządzanie finansami i zarządzanie projektem. W spotkaniu jako reprezentacja SP14 uczestniczyły: Pani Ewa Antoniszewska oraz Pani Katarzyna Witkowska.
     
Strona zbudowana z Kopage
← Zbuduj swoją teraz
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Znajdź nas na Facebooku
Powered by Kopage
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem
Powered by Kopage