Spotkanie w ZOO

Podczas kolejnych zajęć w ramach projektu "Szkolne spotkania z wierszami" pierwszaki mogły dowiedzieć się dlaczego mówimy, że ktoś jest głodny jak wilk, i właściwie dlaczego mówimy że ktoś czuje się w wodzie jak ryba? po zajęciach dzieci już to wszystko wiedziały a przy okazji mogły poznać wiersz Jana Brzechwy - ZOO a nawet obejrzały fragment filmu "Akademia Pana Kleksa" w którym Pan Kleks przedstawia wszystkie zwierzęta z wiersza
 
Na straganie
 
Właściwie co to jest stragan ? i dlaczego właśnie tam mieszkają te wszystkie warzywa? tego mogły dowiedzieć się pierwszaki podczas kolejnego spotkania z wierszami. Dzieci mogły samodzielnie przedstawić wiersz z pomocą kukiełek, mogły dotknąć powąchać a nawet posmakować wszystkie warzywa a na koniec w grupach wykonywały piękne duże warzywa :)
 
Spotkanie z Entliczkiem Pentliczkiem
 
Zajęcia w klasie pierwszej w ramach projektu " Szkolne przygody z wierszami" realizowanego w roku szkolnym 2016/2017 . Dzieci podczas zajęć poznały wiersz "Kaczka Dziwaczka" - mogły samodzielnie wcielić się w rolę głównej bohaterki, układały chronologicznie losy kaczki, a na koniec mogły samodzielnie wykonać pracę plastyczną z prawdziwych piórek
 
„Pisać dla dzieci, to tak
jak pisać dla dorosłych,
tylko lepiej …”
(J.Cieślikowski)

Na całokształt rozwoju dziecka i jego powodzenia szkolne w dużej mierze wpływa jego komunikacja z otoczeniem. Komunikacja bowiem stanowi narzędzie w zdobywaniu informacji pozwala na wyrażanie swoich uczuć i upodobań.
Wiodącą rolę w rozwoju dziecka, w rozwoju jego mowy jest kontakt ze słowem od najwcześniejszych lat, poprzez np. książkę. Literatura to niezwykły świat, pełen bajek, ale także krótkich wierszy, które wprowadzają dziecko w świat sztuki. Wiersze Jana Brzechwy są pełne ciekawych, śmiesznych a zarazem interesujących treści i to one skłoniły mnie do napisania projektu edukacyjnego „Języczkowe przygody z wierszami”.
Wiersze mogą stanowić wspaniałą metodę terapeutyczną, są doskonałym materiałem na zajęcia grupowe, ale także indywidualne. Dziecko słuchając wiersza czytanego przez nauczyciela uczy się, wzbogaca swój słownik zarówno czynny, jak i bierny, rozwija swoją pamięć słuchową. Zajęcia takie pobudzają również spontaniczną aktywność dziecka
Zajęcia z wykorzystaniem wierszy stanowić mogą również bogate źródło inspiracji twórczości plastycznej. Dzieci z radością rysują i malują ulubionych bohaterów, tworząc plastyczne dzieła wypowiadają po swojemu własne myśli, przeżycia i odczucia, odsłaniają cechy swojej osobowości. Ekspresja plastyczna umożliwia dziecku wyrażanie przeżyć, których nie było w stanie wyrazić słowami.

Projekt opracowano z myślą o uczniach klasy I Szkoły Podstawowej nr 14 im. Jana Brzechwy w Elblągu. Projekt zakłada 6 spotkań, podczas których dzieci zapoznają się z wierszami Jana Brzechwy, ale także będą mogły poznać różnorodne techniki plastyczne, jak i rozwijać swoją ciekawość i kreatywność.
Zajęcia odbywać się będą od listopada 2016r. do maja 2017r. i uczestniczyć w nich będą uczniowie klasy I Szkoły Podstawowej nr 14 im. Jana Brzechwy w Elblągu.
Cele projektu
1. Stymulowanie mowy i myślenia dziecka;
2. Rozwijanie umiejętności słuchania innych;
3. Popularyzacja utworów dla dzieci polskiego poety;
4. Wspieranie działań twórczych dzieci w różnorodnych formach aktywności: słuchowej, plastycznej, muzycznej, słuchowej;
5. Kształtowanie i wzbogacanie słownictwa dziecka.
Strona zbudowana z Kopage
← Zbuduj swoją teraz
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Znajdź nas na Facebooku
Powered by Kopage
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem
Powered by Kopage