Tym razem robiliśmy deszcz w słoiku ... bąbelkową lampę, a po zajęciach wiemy juz jak wyciągnąć spinacze kiedy do pojemnika nie możemy włożyć rąk
 
Zajecia prowadzone przez studentów Państwowej Wyższej Szkoly Zawodowej w Elblagu . Dzieci z klasy pierwszej dowiedziały się jak Policjanci zbierają ślady na miejscu jakiegoś zdarzenia, a nawet mogły zabawić sie w małych detektywów - robili swoje odciski palców, dowiedzieli sie czym sa linie papilarne a na koniec mogli samodzielnie ściągnąć ślady z różnych przedmiotów . Dzieci zajęciami były zachwycone a my dziękujemy bardzo za przeprowadzenie tak ciekawych zajęć
 
Zajęcia z cyklu "Doświadczam-poznaję świat " malowanie na mleku w obiektywie
 
Tym razem podczas zajęć "Doświadczam -poznaję świat" dzieci z klasy 1 dowiedziały czym jest powietrze, mógły sprawdzić czy pachnie , czy można je zobaczyć a nawet próbowały je złapać ... dodatkowo dzieci dowiedziały sie czym jest tęcza i mogły ja samodzielnie zrobić co spowodowało u nich wielkie zdziwienie i radość
 
Jak to się dzieje ze balon sam rośnie? I czy ogień to potrzebuje tlenu by sie palić?  Tego mogły dowiedzieć sie pierwszaki na kolejnych zajęciach z cyklu " Doświadczam-poznaje świat"
 
W ramach projektu " doświadczam - uczę sie " realizowanego w klasie pierwszej odbyły sie pierwsze zajecia. Maluchy mogły samodzielnie zrobić ciecz nienewtonowska i do tej pory nie mogą dojść do tego czy to ciecz czy ciało stałe ... a to dopiero początek naszego eksperymentowania
 
    Powszechnie wiadomo, że każde dziecko jest ciekawe świata, czy to pierwszaczek, czy też starszy uczeń- każdy z nich ma codziennie wiele pytań, na które chciałby jak najszybciej znać odpowiedź. Dzieci które otrzymują odpowiedzi – aktywnie zdobywają nową wiedzę, natomiast te, które są zbywane, odpowiedzi na zadane przez nich pytania odkładane są „na później” mają przytłumione potrzeby poznawcze, z czasem nawet przestają pytać.
    Doświadczenia, zabawy badawcze czy też eksperymenty zaspokajają ciekawość dziecka, ale to dzięki nim rozwija się u dzieci myślenie- myślenie przyczynowo- skutkowe, porównywanie, ale co najważniejsze myślę- przyczyniają się do rozszerzenia horyzontów myślowych dziecka.
    Pomysł programu „Doświadczam- poznaję świat” jest wynikiem wielu przemyśleń , jak w nieskomplikowany sposób , łatwy dla dziecka wytłumaczyć i opisać proste, oczywiste fakty np. czy ogień potrzebuje powietrza, czy też to czym jest deszcz.Celem programu jest na pewno pobudzenie dzieci do działania, ale także stworzenie przyjaznej atmosfery na zajęciach dzięki której dzieci chętniej będą uczęszczać na zajęcia, będą bardziej ciekawe świata, a co najważniejsze nie będą bały się zadawać pytań w sytuacjach niezrozumiałych dla nich.
    Doświadczenia i eksperymenty prowadzone w ramach programu mają wiele zalet, przede wszystkim aktywizują u dzieci wszystkie analizatory, sprzyjają lepszemu przyswajaniu materiał, a co najciekawsze dla maluchów- pozwalają na samodzielne odkrywanie odpowiedzi.
    Głównym celem programu jest przede wszystkim rozbudzanie aktywności poznawczej dziecka poprzez organizowanie warunków do prowadzenia badań, utrwalania działań matematycznych oraz czerpania radości i przyjemności z uczestnictwa w zajęciach. Celem zabaw jest również pobudzenie dzieci do myślenia, poszukiwania, ale także do działania.
Strona zbudowana z Kopage
← Zbuduj swoją teraz
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Znajdź nas na Facebooku
Powered by Kopage
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem
Powered by Kopage