"!0 zasad bezpiecznego Internetu"
 
15 czerwca w SP 19 odbyło się uroczyste rozdanie nagród w międzyszkolnym konkursie plastycznym "!0 zasad bezpiecznego Internetu". Nasi uczniowie z klas 6 zajęli ważne miejsca: Aleks z 6c- II miejsce, a Piotrek z 6c i Marcin z 6b wyróżnienia. Brawo dla chłopaków, których prace były jak widać wyjątkowe. A tego, że jestem dumna dodawać nie muszę:)
 

 
A oto nasi najlepsi z Hour of Code... Niektórzy mają po 9 certyfikatów!!! Brawo!!!
"Sieciaki"
 
  Klasy 2 po raz kolejny zakończyły cykl lekcji o bezpieczeństwie w sieci. Odwiedziliśmy "sieciaki.pl", pogoniliśmy "złe sieciuchy" i wiemy jeszcze więcej o bezpiecznym korzystaniu z Internetu. Zwieńczeniem naszej pracy było wykonanie postaci ulubionego sieciaka, a potem umieszczenie ich na zbiorowym plakacie na szkolnym korytarzu. Trzeba przyznać, że mamy zdolnych drugoklasistów:)

     
    Certyfikat "WIEMY JAK! Nowe technologie w szkole"
      Ogólnopolska Inicjatywa Edukacyjna KURSOR to projekt edukacyjny realizowany przez NASK oraz Fundację Nauka i Wiedza. Jest skierowany do całej społeczności szkolnej – uczniów, rodziców, pedagogów, dyrektorów szkół. OIE KURSOR dotyczy zagadnień związanych z bezpiecznym i świadomym korzystaniem z nowych technologii. OIE KURSOR podnosi świadomość na temat zagrożeń, jakie niosą z sobą nowoczesne technologie; zwiększa wiedzę i umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystywania w dydaktyce i w praktyce szkolnej nowoczesnych technologii, multimediów i edutainment; pomaga rozwijać kompetencje kluczowe u uczniów w zakresie bezpiecznego i efektywnego posługiwania się nowymi technologiami; sprzyja integracji środowiska edukacyjnego, ułatwia nawiązywanie nowych kontaktów i wymianę pozytywnych doświadczeń z procesu edukacji, wykorzystującego nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne.
     
     
     
     
     
     
    Informatyka & Język angielski
    Czy da się połączyć zajęcia komputerowe z językiem angielskim? Okazuje się, że tak! Klasa 3b podjęła to wyzwanie i w międzynarodowej bibliotece znalazła książkę "The Royal Raven". Aplikacja pozwala na czytanie (strona po stronie) tekstu w języku angielskim z prawie jednoczesnym tłumaczeniem na język polski. Niestety z braku czasu (tylko 45 minutfrown), nie zdążylismy zrealizować zadań lekcyjnych.
    Z przyjemnością dokończymy je za tydzień smile.

     
     
    A ja jako nauczyciel mam nadzieję, iż wzbogaci to Wasz język angielskismile
     
     
     
    Cyberprzemoc to inaczej przemoc z użyciem mediów elektronicznych- w szczególności internetu i telefonów komórkowych. Problem ten dotyczy przede wszystkim dzieci i młodzieży.
     
    Do działąń okreslanych jako cyberprzemoc zalicza się m.in:
     
    • robienie i publikowanie ośmieszających zdjęć i filmów
    • publikowanie sekretów ofiary
    • wulgarne i złosliwe komentowanie wpisów i zdjęć ofiary
    • celowe ignorowanie działalności ofiary  w sieci (wykluczenie, marginalizacja)
    • straszenie, szantażowanie, wymuszanie
    • włamanie i przechwycenie profili internetowych, poczty, telefonu, podszywanie się
    • kradzież i przejęcie informacji zasobów np. w grze
     
    Gdzie szukać pomocy?
    A oto jak klasa 1 a projektuje domy na zjęciach komputerowych.
    Pomysły superowe, a wykonanie jeszcze lepsze.
          
      
    Godzina Kodowania, organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week), jest powszechnie uważana za największą inicjatywę edukacyjną w historii. Wzięło w niej dotychczas udział ponad 140 milionów uczestników, głównie uczniów, z całego świata
     
    Cieszy również popularność tej inicjatywy w Polsce. Według danych zebranych przez organizatorów, 298 572 uczestników z Polski wzięło udział w 494 956 sesjach w ostatnich 12 miesiącach Godziny Kodowania! W poszczególnych miesiącach, z wyjątkiem miesięcy wakacyjnych, Polska plasowała się na miejscach 10-16 w rankingu liczby sesji i uczestników wśród ok. 200 krajów uczestniczących w tej inicjatywie. W szczególności w grudniu 2014, 80 535 uczestników z Polski (12 miejsce wśród krajów) wzięło udział w 127 455 sesjach (10 miejsce wśród krajów). Postarajmy się, by pobić ten rekord w tym miesiącu.
     
    artykuł: info.elbląg: http://info.elblag.pl/17,43650,Tydzien-Edukacji-Informatycznej-Computer-Science-Education-Week-w-SP-14.html
    artykuł: elblag.net: http://dziecko.elblag.net/artykuly/tydzien-edukacji-informatycznej-computer-science-education-week-w-sp-14,22791.htm
    Witajcie i posłuchajcie !
    <cytat: mojang> Z dumą informuję, że Minecraft jest częścią tegorocznej Hour of Code. Godzina Kodeksu koncentruje się na wprowadzenie podstawowych umiejętności programowania w prosty i przystępny sposób. To idealnie pasuje do Minecraft, więc pracujemy z firmą Microsoft, aby stworzyć tematyczne zestawy wyzwań Minecraft. <koniec cytatu: mojang>  "Minecraftowcy" z SP 14 macie okazję !!! Zapraszam !!!
     
     
    „Bóbr” w Szkole Podstawowej nr 14

    Konkurs Bóbr to międzynarodowy konkurs z zakresu informatyki oraz technologii informacyjnej i komunikacyjnej, zainicjowany w roku 2004 na Litwie, na wzór Międzynarodowego Konkursu „Kangur Matematyczny”. Jest przeprowadzany raz w roku jednocześnie w większości uczestniczących w nim krajach. Organizatorami Konkursu Bóbr w Polsce są Wydział Matematyki i Informatyki UMK w Toruniu oraz firma Learnetic z Gdańska. Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia komputacyjnego, algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych. Uczniowie SP 14 po rocznej przerwie już po raz 5- ty próbują swoich sił w tym niezwykle trudnym konkursie, który  ma charakter jednorazowego testu wykonywanego samodzielnie przez uczestnika  z pomocą komputera na oprogramowaniu konkursowym. 12 XI swoją próbę mieli uczniowie klas IV-VI, jutro natomiast do konkursu podejdzie 6 śmiałków z klas III. 
     
    artykuł portEl: http://www.portel.pl/artykul.php3?i=86154
     
      
     
    Dbamy o hasło i zachowanie prywatności
     
    Na drzwiach szkolnej pracowni komputerowej mamy przewodniki dotyczące haseł komputerowych i internetowych oraz instrukcje dotyczące prywatności w sieci. Warto się z tym zapoznać, do czego zobowiązani są uczniowie naszej szkoły przed zajęciami komputerowymi. Do prezentacji "na drzwiach" wykorzystano materiały ze strony edukator.pl
     
     
    "Rufus w opałach"- gra decyzyjna
     
    Gra edukacyjna „Rufus w opałach” pozwala zobaczyć, na jakie niebezpieczeństwa natrafia młody użytkownik nowoczesnych technologii i pokazuje, jak reagować w trudnych sytuacjach. Gracz, wcielając się w postać młodego bohatera, towarzyszy mu w jednym z wielu szkolnych dni i podejmuje decyzje, które mają wpływ na dalszą rozgrywkę. Wybory, przed jakimi staje gracz dotyczą i spraw błahych  (wyłączać czy nie wyłączać telefonu na lekcji)  i znacznie groźniejszych sytuacji (spotkać się z nieznajomym poznanym online czy zrezygnowac z takiego spotkania). 6 listopada klasa III b miała okazję zapoznać się z grą. Uczniowie w pierwszej wersji dokonali wyborów zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. W drugiej wersji dokonywali wyłącznie złych wyborów. Na koniec lekcji była okazja do podsumowania dokonanych wyborów. Uczniowie wyciągnęli wnioski z dokonywania dobrych i złych wyborów. Forma zajęć bardzo uczniom się podobała, więc jako zadanie domowe uczniowie mieli przejść wszystkie mozliwe kombinacje decyzji. Na kolejnych zajęciach nastąpi porównanie i wzajemna wymiana doswiadczeń
     
     
    "WIEMY, JAK! Nowe technologie w szkole"
    Organizatorami Projektu są: NASK – Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – instytut badawczy Fundacja Nauka i Wiedza. Projekt jest organizowany na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, choć ze względu na specyfikę stosowanych w nim środków komunikacji, może również objąć swoim zasięgiem jednostki znajdujące się poza terytorium RP. Cele: podniesienie świadomości na temat zagrożeń, jakie niosą z sobą nowoczesne technologie zwiększenie wiedzy i umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystywania w dydaktyce i w praktyce szkolnej nowoczesnych technologii, multimediów i edutainment.rozwijanie kompetencji kluczowych u uczniów, w zakresie bezpiecznego i efektywnego posługiwania się nowymi technologiami integracja środowiska edukacyjnego, nawiązywanie nowych kontaktów i wymiana pozytywnych doświadczeń z procesu edukacji wykorzystującego nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. Nasza szkoła zgłosiła swój akces do projektu, zaczynamy kontynuować działania zawarte w projekcie. Tradycją na zajęciach komputerowych jest to, że kazdy etap edukacyjny, kazda klasa ma zawsze realizowane zajęcia, które dotyczą bezpieczeństwa w Internecie.
     
    3.11-Wojewódzka debata społeczna dotycząca zagrożeń dzieci i młodzieży cyberprzestępczością  
    pn. „Cyber (nie)bezpieczni”- Olsztyn 2015
     
     
    Informacje o przebiegu debaty oraz mnóstwo ciekawych infomacji:
    http://www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl/ol/aktualnosci/15575,KWPCYBER-NIEBEZPIECZNI-Eksperci-rozmawiali-o-zagrozeniach-i-profilaktyce-zwiazan.html
     
    Już jesteśmy zarejestrowani w Hour of Code na mapie świata
     
    Strona zbudowana z Kopage
    ← Zbuduj swoją teraz
    Ta strona może korzystać z Cookies.
    Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

    OK, rozumiem lub Więcej Informacji
    Znajdź nas na Facebooku
    Powered by Kopage
    Informacja o Cookies
    Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
    OK, rozumiem
    Powered by Kopage